Friday, December 18

i am the owner of this blog! haha

haha hai everibadi! hau ar yu? ceh tiba2 mcm tersebut nama Nas Aaryu plak haha. gila bersawang berkulat bermushroom abis dah blog ku ini. huhu~ bizi maa. takde masa nak apdet. (ok now baru sedar dan paham bila dulu dgr org ckp "takde masa nak apdet")

so macam mana life anda semua? ada bagus? life saya ok ok sahaja. sejak2 jadi org bekerjaya [jaya sebab ada technician nama Jaya] ni saya rasa macam penat tapi best jugak ah. oh skg saya apdet dkt umah sewa, hari ni bercuti sempena Awal Muharam. dekat opis sana ada jugak pc sendiri flat screen lagi streamyx laju gile babis lagi. haha tapiiiiiiiiiiiiiiii.. susah mau apdet or online sesuka hati sebab cubicle tmpt aku duduk tu ramai org lalu lalang. dan ramai juga org yg suka menyibuk nak tgk aku surf ape. huh

mari cerita sikit pasal kerja la ye. dulu asek cite pasal blaja. hmm company yg aku keje skg ni swasta la okfos. tak ramai pekerja tp ada la 3 branch kat jb, melaka dan png. bos2 semua chinese dah pasti dah. opis atas org admin semua perempuan. yg bhgn bawah bhgn lab/production/stor semua lelaki ya SEMUA LELAKI kecuali aku dan kak ponamal. mula2 masuk tak rasa apa rasa cam biasa jela walaupon berkerja dikelilingi lelaki lelaki. eh tapi jgn pk bukan ye sebab lelaki2 ini sudah berkahwin dan beranak. yg singgel [saja nak eja mcm ni haha] pon ada tp bukan Malaysian la. so kalau korang yg suka travel overseas bolehla cari bakal suami dari Vietnam, Nepal, Bangla. kekeke~

so far keje aku ok. sebulan ni aku byk membaca la. dan belajar sikit2. skrg ni still kekok lagi. yela kita fresh grad, diorang semua dah over 20 yrs experience kan. malu2 pon ada, kdg2 rasa tak selesa jgkla nak masuk lab. tu pasal selalu BBB [buat buat busy] depan pc. haha! tapi last week dah start buat testing utk new dispersing agents. dah siap dah la semalam. wuu sampai 2 minggu buat satu test. boleh benkrup company ni. huhu =p

kalau ckp psl kerja, kompem korang nak tau pasal gaji kan. tapi mestila gua tak bagitau. P&C ok. haha mcm la kau kesah =p tapi ok la gaji utk fresh grad, zero experience. mampu aku tanggung umah sewa, byr kereta, byr ptptn dan hantar sedikit ke kampung (cewah) dan masih juga sempat berdeting2 dan membeli belah. tapi gaji bln 11 just dpt utk 3 minggu so blom mampu byr ptptn dan hantar ke kampung. hew hew

ade satu perkara berbangkit. skrg ni aku sorang je kemis [chemist] disana. tapi dengar2 ada kemis baru nak masuk. rasa seronok ada, rasa tak hepi pon ada, risau pon ada. becoz kemis itu adelah Filipinos woman! dia graduate overseas kottttttttttttttt! dem dem. dah tu dia dah experience 3 tahun keje dekat UK omaigod. cuba bandingkan dia dgn saya. oh men jauh beza. harap2 bos tak compare2 [ya mampu berharap sahaja sbb tahu dan sedar bakal dibandingkan dgt kemis baru itu]

hmm nak kumpul duit utk kawen la. haha tiba tiba.

No comments:

Post a Comment

You say?