Wednesday, June 17

bored

bosan gila. dah sebulan lebih bercoti dan saya adalah sangat bosan. apply keje dah belambak tapi satu tak lekat. cet cet cet! tp maybe sbb aku jpa scholar kot. thats why la depa takmau amik. yela takat keje dua tiga bulan lps tu stop sbb gomen pggl, sure la depa takmau kan. huh hak tuih. semalam apply kat ukm post peg sains ngan peg penyelidik. hopefully lekat la salah satu. gaji pon mcm best, rm2700 termasuk elaun. ok ah tu kan utk start. lama2 up sikit. hahaha. dok pikiaq jugak la. kalau la dapat keje tu, and kalau la betul gaji 2700 tu, mcm mana nak bahagi doit. yela dok jauh kan sah2 kena sewa umah. transport lagi, makan lagi. haih. cadang nak beli keta. dpt keje je terus nak beli. biaq tak pandai drive pon hahahaha. dapat neo okey gak ah. down payment kan 0 hengget skg ni. kalau kena bayaq pon mintak mama bayarkan dulu. dpt gaji baru bayaq balik boleh? hmm ok bulan2 bayaq 500 utk keta kot? umah sewa, hmmm. ni tak pandai bajet ah sbb tak penah sewa kan. umah kosong flat sebijik ja 800. amik room cukup la kot. room dlm 200. nak beli barang2 lagi dok ada la 400 kot. makan? haih makan tak dapat dielakkan ah. sah2 la 400 keatas. huahahaha. apa lagi. minyak keta lagi, topup lagi. haduih. beratus2 tu. tolong kira sat. haha

berangan cam best. sekali tak dapat teriak la hang. wakakka! tolongla dapat. jauh tu bangi tp tak kesah ah. aku dah bosan gila dah ni. wiuuuuuuuuuuuuu. jauh jugak dari kekasih ati. sejam jugak ah kan dari bangi ke shah alam tapi takpa. kalau ada transport sendiri takde hal. heh tolongla dapat otolong tolong. kalau private mana nak ada elaun sampai 850. tak dapat la ooiii. chemist kat private pon paling tinggi dok ada 2500 ja la, tu pon yang dah taraf senior. huh. tolongla dapat. doakan i doakan i. tenkiu.

eh ada satu kejadian berlaku pagi tadi.

aku bangun2 tidoq [ekceli dah tgh hari] basuh muka kat sink. ternampak la tuti a.k.a patung kura2 aku, ada kat ampaian. digantung ekornya.

aku: eh??
abah: abah basuh dia guna mesin, dah bersih dah.
aku: ooo. hehhe

kemudian abah datang membawa sikat ditangannya.

abah: *sambil menyikat bulu tuti* ha dah elok. aritu fya dok gigit dia, ada banyak habuk. *terus menyikat bulu patung kura2 anak dia*
aku: ?????

COMEL GILA KOT BAPAK AKU! HAHAHAHAHAHAHAHAHA XD

rugi tak amik gambaq. =p

3 comments:

  1. hahahahha best lah abah kau. sumpah perbuatan tu comel. abah aku? tak dapek ah nak mentolong membasuh bear aku. mentolong lanyak lagik ado.

    ReplyDelete
  2. wahh..aku sedikit kagum..yala..abah ang kan muka cm ala2 garang g2..hahahahaha!!

    ReplyDelete
  3. hahaha.. tau takpa.. aku ngn dok mamai2 bangun tidoq.. gila nak tergelak aku. hehe

    ReplyDelete

You say?