Monday, March 9

.. make up dan kulit ..

since internet connection is fucking bad, i'm gonna write something lah.
dah beberapa hari aku tak blog kan.

hmmm. so i am in my lovely house. LOVELY LA SANGAT. haha
ok mmg lovely pon. after hectic days i've gone through, dapatla balik kejap.

tp kejap2 pon dapat jumpa FYA, my niece. eeeeeeee so comel!
here are some pictures of her.






comel kan comel kannnnnnnnnnnnnnnnnn!

tadi my sis in law, kak ifa gave me make up things! haha. dont you know wahai kak ifa, i dont wear make up?
okla setakat compact powder gua layan la. lain2 tu mmg gua lemah la beb.

gahahha! eh betul la. i swear.
i dont even wear blusher, eye shadow, mascara, or even celak!
smua tu ada (except maskara) tapi mmg aku tak pakai.
RIMAS.
kalau pakai pon, on special occasion saje.
cam dinner ke, ada presentation ke, ataupon nak bajet ayu.
wakaka! no no i'm lying.

maybe that explains macam mana aku boleh ada good skin complexion, kot?
yela, make up semua tu chemicals. aku amik kimia, mmg aku tau ah.
jgn pecaya sgt dgn chemicals. semua tu akan ada kesan.
unless pakai kosmetik yg berasaskan herba, insyaALLAH ok.

sebenarnya aku kecik2 dulu ..
CEY NAK KONGSI RAHSIA KEJELITAAN PULAK.
dulu aku kecik2, zaman sekolah rendah dulu, aku pakai sabun susu kambing.
aku tak pasti jenama apa, tp memang susu kambing ah.
yg bulat warna cream tu. pastuh kotak dia warna ijau.
aku rasa sebab tu la kot muka aku tak penah dinaiki [?] jerawat.
eh tipu la kalau tak penah kan.
penah jerawat paling sakit dlm dunia masa djh 5.
pastu dah surut. jerawat2 manja lain just tumbuh masa period.
tu pon sat saja, dua tiga hari hilang la.
dan, aku sejak kecik mmg dilarang pakai make up!
penah aku curi2 make up mak aku, sekali kena marah daa!

haha. nsb baik dia mrh kan.

pastu high school plak dah ala2 tomboy, lagi ah kan.
tak main la make up ni. T.T
fashion nak rugged je~

so itulah dia rahsia kejelitaanku. haha geli siut.
kulit aku bukan la licin cam ponggong baby, tp saat ni mmg takde langsung la jerawat.
lagipon jerawat mmg susah naik kat org berkulit gelap ni.
sbb pigmen melanin dia tebal.
so ALHAMDULILLAH.
tu aku heran tu, kenapa la org ckp kulit putih tu cantik?
eh mmg ah cantik. tp tahukah anda, kulit putih tu menandakan anda tak sihat?
melanin anda sikit, dan kulit anda sgt nipis.
sbb tu bila panas atau malu anda blushing2 nampak merah2.
TU SALURAN DARAH YG MENGEMBANG K.

[utk sesiapa yg tak tahu la]

eh eh apasal pulak cerita pasal ketebalan kulit??!

hmm.
tu je kot. aku nak cite byk2 pon, rasa malas.
cuti aku dilanjutkan sendiri sehingga hari selasa.
sebab tiket balik SA esok DAH HABIH!
t__________________t

BYE!

No comments:

Post a Comment

You say?