Saturday, February 21

.. lepas ni ko nak hentam aku pon tak kisah ..

malas la. bosan la. huh. bosan ke? ceh padahal byk je keje kena buat.
duhhh ade assignment tp tajuk assignment tu tah mane aku letak. gahahaha! ok tak lawak.
next selasa ada test petroleum. eh cam tak blaja pape je? padahal dah 2 bulan. haha
hmm ape lagi. ha isnin ade presentation eh eh baru teringat la tak download lagi powerpoint. he he
pemalas punya budak.

bila aku usha blog orang aku cam terpikir, "ade ke org baca blog aku?" . ada tu memang la, tp kawan2 aku jela kot. huh cam sedih plak kan. haha. ada blog yg readers dia sampai puluhan ribu FUYOOO.

haa ade satu benda yg aku nak cakap lama dah. tapi sebab nak jaga hati orang, aku diam je. tapi makin lama makin meluat pulak. tau tak betapa annoyingnya bila ko memberlagak [?] tentang diri ko. aku geli ko tau.

contoh paling senang la. kalau sorang pompuan tu t***k dia besar, dia kecoh2 cakap, "ala aku berat ni.. ni.. (sambil tunjuk kat dada)". ceh ingat aku kesah sgt ke t***k ko besar ke kecik? padahal aku tgk biasa je kot. cuma sebab badan ko tu kecik, pendek. sebab tu la nampak besar. tahpape. tapi t***k labuh ingat cantik ke?

dah tu buat tatapan para para sakura. eh. para lelaki je kot. aku rasa majoriti lelaki stakat nak tengok layan2 khayal2 bayang2 bolehla. tapi nak buat bini, tak kot. dah semua laki tengok, ada apa lagi, kan?

ada pulak yg bajet cun tu. menyampah jugak. cam meluat la kan sikit2 "aku comey aku comey" padahal satu dunia tau ko tak comey. haa bila dah bengang camni ah jadi. bukan nak cakap ko buruk hodoh tapi tak perlu la kan menjengkelkan orang lain. sampai orang lain plak malu nak admit ko tak comey.

laki pon sama la. laki lagi aku geli. heeeyyy tolong. ko paham2 sendiri sudah. kalau ko penah buat, ko pasti terasa.

meluat betul. aku bukan nak menjatuhkan kaum sendiri. korang ni pikir camtu lantakla. tapi ini utk renungan bersama. kalau terasa tu, bagus. memang nak bagi terasa pon. nak tegur, takut ko malu. tapi aku tau ko tak malu sebab tu ko tak heran.

dan aku mmg tak respek kepada awek2 yg bertudung kat luar sana, tapi bila kat Friendster, Myspace, Facebook segala, kalut nak letak gamba freehair. sungguh aku tak respek. aku lebih respek awek yg tak bertudung. sebab dia jadi diri sendiri. kalau bukak tutup bukak tutup tu, aku rasa ini memberi imej yg tidak baik kepada agama lain. aku tau, kawan2 aku pon belambak camtu. on off. aku berani ckp camni sbb ni benda betul. aku tak tegur direct takut korang malu. so lu pikir la sendiri.

aku sendiri penah ter letak gamba free hair kat fs ngan ms suatu masa dulu. nasib baik cepat sedar. tu pon nampak seurat dua rambut pon aku dah malu gila, ko yg letak gamba pakai baju nak tayang cleavage tu, tak malu kah? better tak payah pakai tudung. aku serius. aku tak kesah ko seksi. aku lbh respek org mcm tu. even aku berani bet, semua org respek org yg tak bertudung drp bertudung tapi tayang2 rambut kat alam maya.

ok entri ini ada sedikit lucah. harap maaf. tapi ini lebih kepada kesedaran sivik. sila jangan fikir negatif.

2 comments:

You say?