Tuesday, March 24

.. berhujung minggu di Kelantan ..

malam 19 mac bertolak. sampai 6 pagi. hujan yg lebat gile. aku jatuh tergelincir mase panjat rim tayar bas sbb nak amik beg. sampai skg sakit kat area dada. hmms.

day 1 - 20 mac.
destinasi pertame adelah umah nenek elyn. eh boleh tak kalau nak blog guna loghat kelantan? boleh terima kasih. mulo tu aku g umoh nenek elyn. sapa jah ado nenek nge atok elyn. nge sapo tah. smentar jah. pete tu plop aku nge family elyn g pata, Pantai Irama. best!! angin kuat deh. male plop g make nasi kerabut yati. mak aih sedapnye la. tapi manih blako. pehe2 jela ke. tp burung goreng sedap k. eh PUYUH goreng.

day 2 - 21 mac
g rantau panje nge qema. qema drive atoznya. best2! tapi panah sugoh la weh. terbakar muka ku. huhu T.T beli beg nge baju selai. dahtu jale2 tgk brg2. tapi tokleh lamo, kito doh pening2. make tomyam kt tanah merah. sedap2! male tu tak g mano dah. duk umoh jah. eh eh ado. g umah sapo tah. sedara elyn. make lagi. make satey. wwwwoooow!!

day 3 - 22 mac
umi elyn masak~ keli sedapp. wuaaaaa~ pete tu g kb smetar. ronda naik kete jah. sbb male tu bas pkl 8.30. huhu. dah nak kena balik. wuaaaa

kesimpule, klate meme best. make sana sedap tp manih blako la ke. aku ni jenih hok make manih, so ok la sket. tak mace saing aku, si lin tu. sapa muntah2 tak tehe. hihi~ banyok tmpt tak sempat g. pasar siti kadijah pon tak sempat.

tak apo la. nati bilo2 aku bulih jah g sano lagi ke.

hehe. ok tak loghat klate aku, cik kuki? =p

1 comment:

  1. tegelak aku sorg2 bace loghat kelante ko
    hahahaha!
    haih! sengal2!

    cikgi kuki bg b+. masih blh dpertingkatkan lg ya?

    ReplyDelete

You say?