Tuesday, January 13

.. taktau ..

Asalammualaikum dan salam sejahtera.

Skrg ni kecoh pasal perang, Israel dan Gaza. Sebenarnya aku ni bukan tau sangat hal2 politik. Paper pon jarang baca kan. Tapi sedih sangat la. Tak pasal2 kena tembak, kena bom, kena sembelih. Gila tak berhati perut. Memang takde cara nak lawan, kita cuma boleh berdoa supaya tentera Israel insaf [mustahil]. Dan berdoa umat2 Islam selamat. Dan ALLAH telah berjanji, setiap perkara walaupun sekecil zarah, tetap ada balasannya. Sabarlah. Sabarlah.

Update!!! Gambar melancong ke KLCC telah diupload kat Facebook. Sila lah usha. haha.

Hari ni aku sedih sebenarnya. Dan aku masih berfikir, patut atau tak patut aku marah dan merajuk? Korang tak payahla teka apa atau siapa yang aku marahkan / merajukkan, insyaALLAH tak betul punya. haha. Dan aku pon takkan bagitau. Saja ja nak tulis, dah takde benda sangat nak tulis ni. Aku sedang belajar mengawal amarahku ini. Alhamdulillah, setakat ni ok. Walaupon aku rasa memang patut aku merajuk. huhu.

Oh ya. AKU KENA TINDIH MALAM TADI. Dalam pukul 2.15am - 2.30am. Aku baru lelap kot masa tu selepas ber mesej2 dgn encik bf. huh. Sedap tido, tetiba rasa berat je badan aku. Nak pusing pon tak bleh. Bukak mata, nampak situasi bilik aku. SAH! Kena tindih la tu. Aku dah biasa dah kena. Tapi ni first time yang jadi kat bilik ni. So ok. Aku pon mulakan aktiviti menggerakkan anggota kecil kecil; jari tangan dan kaki. Berjaya! Tapi wadehel? Masih ditindih! Dan kepala aku seperti ditekan tekan. Aku try jerit, ALLAHU AKBAR! Aku dengar suara aku, tapi roomates aku tak terjaga pon? Something goes wrong somewhere. haha. Dah lima nam kali sebut nama ALLAH tak jadi pape, aku pon menjadi geram. arghhh! Badan aku rasa berat sangat, letih and penat gila. Aku lawan jugak. Ada la dalam 10-15minit camtuh. fuhhh. Penat wey. Lalu, selepas bertarung tu, akhirnya dapat jugak aku bangun, dan terus duduk. SERIOUSLY aku termengah mengah. Macam semput gitu. Tak habis disitu, mata aku jadi berat giler, mengantuk giler la wei. Takbleh tido ni. Kang tak jaga terus aku. huhu. Tapi dah pkl 3 pagi tu ko nak buat apa kan? Takkan nak layan Facebook plak. haha. So aku pon baca la 4 Qul dgn ayat Qursi. Hembus kat tapak tangan dan sapu seluruh anggota badan [kecuali tapak kaki dan kemaluan]. Aku baring pon mengiring. Dan aku taktau pukul berapa aku tertido. Sedar2 dah 8.24am setelah henpon aku bervibratean sekelian lama. oh Lin call! Hari ni kelas pkl 8.30am la! adoiii. Ponteng ah jawabnye. haha

Berbalik kpd true story tadi, bf aku cakap tu sindrom paralysed semasa tidur. Mak aku pon cakap. Tapi??? Sebab kejadian tindih menindih ni memang wujud kan. Lagipon roomate aku sendiri mengalaminya, so apa pendapat korang?

No comments:

Post a Comment

You say?